dilluns, 7 d’octubre del 2013

GUY BOURDIN UN DELS MILLORS FOTÒGRAFS DEL SEGLE XX


Bourdin va injectar en la moda ansietat, pertorbació i bogeria

La seua manera irreverent i sense convencions de retratar ha influït decisivament en la imatge contemporània

Quan ja estava retirat, va rebutjar el Premi Nacional de Fotografia de França


El fotògraf francés Guy Bourdin (1928-1991) va ser el gran transgressor dels editorials de moda del segle XX, als que va injectar pertorbació, bogeria, ansietat i complexitat sinistra. Les seues models pareixen electrocutades o víctimes d’un malefici.
La història de la fotografia diu que els mestres fonamentals del segle passat en el gènere de la moda van ser Helmut Newton, Irving Penn i Richard Avedon però en el grup podria faltar el nom de Bourdin, sovint oblidat perquè era difícil, tenia un caràcter endiablat, li rodejava la tragèdia i, a més, no tenia inconvenients a considerar-se artista abans que fotògraf.
Bourdin és una Cita inexcusable de la tardor fotogràfica organitzada per l’Haus der Photographie der Deichtorhallen d’Hamburg (Alemanya), estarà en cartell entre l’1 de novembre i el 26 de gener de 2014 i és la major i més completa organitzada mai sobre l’obra de Bourdin, que a més de fotògraf va ser pintor i crític de cine.


Bourdin va publicar durant 30 anys en "Vogue" fotos marcades per l’humor negre. La mostra, que exposa per primera vegada fotos dels anys cinquanta en blanc i negre, quaderns de treball i quadros, està basada en les inoblidables imatges que el mestre va crear per a les grans revistes de moda, sobretot Vogue, on va publicar per primera vegada en 1955 i ho va seguir continuar fent durant tres dècades. En les seues sèries de fotografia editorial va aplicar una visió molt negra de l’existència i un sentit de l’humor que li van contagiar els seus grans amics, el fotògraf Man Ray i el cineasta Luis Buñuel. Bourdin va ser un impecable creador de sets i ambients en l’estudi, però també treballava amb comoditat a l’aire lliure. Les seues fotos són recognoscibles a primera vista pels colors hipersaturats i les composicions inesperades en les postures de les models, a qui mai va retratar amb la intenció d’embellir, sinó de pertorbar. Quasi totes pareixen víctimes d’un accident. En 2003 la cantant Madonna va perdre una demanda per plagi per copiar fotos de Bourdin per al videoclip del tema Hollywood.

Veure més en: http://www.20minutos.es/noticia/1935298/0/guy-bourdin/fotografia/exposicion/#xtor=AD-15&xts=467263












Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada